2022. júl 28.

Földünk a magasból, vagy inkább a nagyon magasból

írta: Varga Nándi
Földünk a magasból, vagy inkább a nagyon magasból

apollo_17_1972.jpg

Kép: Kék márvány (Blue Marble), Apollo 17, 1972

Amikor egy társaságba szóba került, hogy mivel foglalkozok, hogy geográfus, geoinformatikus vagyok és a szívem csücske a távérzékelés világa, a műholdképek elemzése, akkor sokan joggal néztek rám kérdő tekintettel. Ezért kicsit meséltem, hogy mit szoktam néha csinálni. De hamar rájöttem, hogy ez olyan, mintha egy festményről mesélnék valakinek, aki azt az alkotást sosem látta. Így arra gondoltam, hogy egyszerűbb, ha megmutatom, hogyan lehet vizsgálni a Föld társadalmi, gazdasági és természeti jelenségeit földrajzi megközelítéssel, műholdfelvételekkel, statisztikai adatokkal.

Ennek a blognak nem célja, hogy mindenre kiterjedő, hosszú és tudományos elemzések jelenjenek meg rajta - bár néha előfordulhatnak -, hanem rövid, ismeretterjesztő bejegyzéséket fogok készíteni egy-egy földrajzi területről, hogy megmutassam Földünk csodálatos, változó és színes arcát.

Több oldal is működik, ahol impozáns műholdképekben lehet gyönyörködni és érdekes cikkek olvashatóak. Egy részük űrügynökségek ismeretterjesztő oldalaiként működnek, míg mások ezektől független oldalak. Ez utóbbiakba gondoltam belépni a saját blogommal, remélve, hogy ezáltal egyre többen megismerik a műholdképek varázslatos világát.

A cél a műholdfelvételekkel történő gyönyörködtetés megfűszerezve némi hasznos információval.

 

Szerző

Varga Nándor (geográfus, geoinformatikus)

végzett tanulmányok: ELTE földrajz tanszék és Óbudai Egyetem Geoinformatikai intézet

jelenlegi tanulmány: ELTE Földtudományi Doktori Iskola doktorandusz hallgató

balaton2.jpg

Kép: Balaton, 2022-07-16, Sentinel-2 műhold (saját szerkesztés)

Szólj hozzá